Alla inlägg under februari 2009

Av Ida Nilsson - 22 februari 2009 09:41

just nu känns det väldigt såå..bittert alltså..


Idag har vi seriefinal! Eller om vi vinner så kommer Skara leda ändå men vi ligger på samma poäng. Matchen börjar 14.00 i Skara!

Jag känner en klump i magen..vill me vara med..vill me vara därute på plan och ha roligt och vara delaktig. Känner att man glider mer och mer ut på sidan. Man vill ju vara en i laget lixom. Fast att jag vet att jag e det så kännns det inte så ibland.


Vi hoppas på en vinst idag :) Kör hårt tjejer!!!!!!!!!!!!!!!

Av Ida Nilsson - 20 februari 2009 08:55

Japp nu var det helg igen. Fatta vad tiden går fort!!!!!

Jaa ska till skolan 12.30 idag sen blir det träning med frida. Sen hem med god mat och mys :)


trevlig fredag allisammans!!!!

Av Ida Nilsson - 19 februari 2009 21:08

jaaa typ så jag känner just nu..fasiken me..vill me vara med och träna och spela!!!! Idag kunde jag inte riktigt hålla mig i styr utan rörde på mig lite mer än vad jag kanske skulle göra. "Sprang" (typ leifing joggade) lite fram och tillbaka. Känner nu efteråt att det kanske inte var det bästa men pallar inte bara stå bredvid och göra min knä övningar.


Idag har jag annars skickat in min engelska uppgift. Nu är det bara 4st kvar =). Har även sett att vårt gamla hus på nygårdsvägen var till salu. Herregid vad dem har förstört det. Det som var sååååå fint när vi bodde där. Ett helt underbart fint hus. Helt i min smak, men nu veti fan vad dem har gjort. Känns som om inredning gått tillbaka 100år i tiden.


Imon hade jag tänkt gå och träna på morgonen, men har inte riktigt bestämt mig. Ska träffa johan och Axel kl12.30 Tänkte tränat innan dess, men sen kommer frida och då ska vi gå och träna igen isf och bada bubbelpool. E lite kluven :S


Nellie, Tuvan och Wilmer saknar er såååååå mkt!!!!

Ses i påsk min hjärtan!


Av Ida Nilsson - 18 februari 2009 12:43

Idag har jag varit på sjukan hos sjukgymnasten. Det gick väl bra men kände igår på träningen att benet bara viker sig när jag gör mina knäböj. Hon sa att jag ligger på gränsen för att träna för mycket.

Hon följde med mig till magnetröntgen för att höra om min remiss kommit in och om jag fått någon tid och det hade jag. April månad har jag fått en tid. Det är ju ett tag så jag sa till dem att dem gärna fick ringa om återbud kom in. Hoppas verkligen dem ringer. Jag får nog ligga på lite me kanske..


Sjukgymnasten förvirrade även mig lite. Hon frågade om jag va med något på handbollsträningen? Men så tänkte jag, nej det e ju det jag inte får. Så jag sa att jag skjuter mot väggen. Det är det närmaste handbollsträning jag har kommit. Då frågade hon: Känns det som om du skulle klara av att träna handboll? Då tänkte jag att klart jag hade kunnat träna lixom, lite smärta bara. Vadå får jag träna och spela?? Många tankar som snurrar runt i min hjärna just nu. Alltså jag tror inte hon vet riktigt vad hon ska göra eftersom hon inte heller vet till 100% vad som är fel.


Aja tvättdax..see ya!!!!!!!!!!!!

Av Ida Nilsson - 17 februari 2009 09:30

Sååååååå trött är jag på vintern nu. Kan inte bara värmen och solen komma fram nu och bort med snön och minusgraderna. Man är ju i inte jätte sugen på att gå ut i detta väder!!! Men ska ju till skolan 13.00 så är ganska illa tvungen tyvärr...


Igår va jag och tränade på gymmet innan handbollsträningen. Cyklade 2 1/2 mil och körde styrka..sen gick man till handbollsträningen och körde sina rehabövningar som jag även ska göra ikväll på träningen..*jippie*..

Vill ha MR nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men får väl ställa mig i kö som alla andra..puhh


Nästa helg är det seriefinal mellan Skara-Hallby..ska me och kolla och håller tummarna för vinst. Vill ju vara med och bidra till en vinst men får hålla mig tillbaka. Det är jobbigt! Tänkte på om jag inte hade sagt något om mitt knä och stått ut med smärtan. Då hade jag kunnat  vara me resten av säsongen, men kom samtidigt på att då hade man inte kunnat vara me nästa säsong alls. Jag e tillbaka till försäsongsträningen (iaf enligt pelle)..


nej in i duschen nu..saknar nellie,tuvan och wilmer..älskar er!!!

Av Ida Nilsson - 15 februari 2009 10:32

Fredagen blev det handboll i idrottshuset. Herrarna spelade mot Warta som dem vann ganska lätt. Sen bar det av hemåt för en lugn kväll under täcket.


Lördagen började med att gå till gymmet, sen hem och kolla över brödet som jag påbörjat att baka. När brödet var färdigt bar det av till samlingen. Vi skulle spela mot Kållandsö. Jag fick ju då inte vara med´. Vi vann med 34-27 tror jag. Bra match delvis :) Det bar av till VIP efter matchen för en gotte påse..sen hem o äta gulaschsoppa med bröd följt av banana split *mums* :)

 Skräckfilmen sattes på efter melodifestivalen. Den hade sin egen klass..inte så bra kanske..men sen blev det sängen..


Idag e det en väldigt vacker dag. Solen skiner över den lilla Jerusalem :)

Av Ida Nilsson - 12 februari 2009 08:31

..jo det är Ericas födelsedag..hurra hurra hurraaaaa =)

Idag fyller Erica 22år. Ja, tro det eller ej!? hihi

GRATTIS ERICA =)


Håller på att tvätta nu..annars ska jag väl inte göra så mkt. Träna blir det väl..



Av Ida Nilsson - 11 februari 2009 09:37

jaa tråkigt och jobbigt o se dem andra på träningarna spela eller göra handbollsövningar..vill me vara me...

Pelle (coach) kom fram till mig igår -Känner du dig utanför!? Vad svarar man på det. Jag e ju inte den som inte ta för mig men klart man blir ju lite utanför när man inte e med på planen. Det är det min familj inte riktigt förstår! Dem tycker jag kan åka hem när som helst nu bara för att jag inte spelar matcher längre men jag vill ju vara me på matcherna o vara delaktig i vinsten. Annars är det lätt att man tappar gemenskapen med dem andra!

Idag har jag lite träningsvärk så det känns ju bra iaf. Gymmet lite senare idag me, men först ska jag väl försöka få lite plugg gjort.


Snart kommer far min upp. Han kommer helgen den 7:e mars. Undra vad vi ska göra då!?


Jag har lite ångest inför sommaren. Att åka hem och släppa alla vännner häruppe kommer bli jobbigt, men klart det ska bli skönt att komma hem.


tja!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards